zdjęcie aranżacyjne ciastek

Fotografia kulinarna i produktów spożywczych, czyli „oczy by jadły”

Jedzenie stanowi nieodłączną część życia człowieka, jest to niezaprzeczalny fakt. Spożywanie różnych produktów potrafi stanowić niemałą przyjemność, każdy z nas ma swoje ulubione potrawy, przekąski, napoje. Zastanawiałeś się jednak kiedyś głębiej nad tym, jak bardzo Twój wzrok manipuluje tym, co dziś ugotujesz na obiad, jaki rodzaj produktu zdecydujesz się wybrać lub w jakiej kawiarni zatrzymasz się na kawę? To właśnie w tym zakresie niebagatelne znaczenie ma fotografia danego produktu spożywczego, czy dania, która zachęci nas na przykład do spróbowania tego przepisu, a nie innego.

Fotografia kulinarna lub też po prostu fotografia produktów spożywczych za swój cel stawia sobie przekonanie odbiorcy do tego, że to właśnie tej potrawy chce zakosztować. Patrzący na dane zdjęcie wręcz czuje zapach potrawy, jej smak i nie może oprzeć się pokusie zakosztowania jej. Brzmi znajomo? Zapewne każdy z nas nieraz tego właśnie doświadczył. Zdjęcie bowiem musi mieć taką siłę i moc, która będzie przekonywać, że właśnie to, na co patrzysz, jest warte spróbowania.

Zdjęcia jedzenia jako potrzeba współczesności

Żyjąc w świecie, który nieustannie pędzi i goni za różnymi sprawami, często nie mamy czasu na to, aby zrobić zakupy, ugotować obiad, do tego trzymać dietę i dbać o swoich bliskich. Często więc społeczeństwo decyduje się korzystać z takich propozycji jak zakupy produktów przez Internet, wykupowanie i stosowanie diety pudełkowej, zamawiania gotowego jedzenia w celu zaoszczędzenia cennego czasu. Tutaj można w doskonały sposób zobaczyć, że zdjęcia zamawianych produktów, posiłków będą decydować o tym, z jakiego sklepu, restauracji, baru zdecydujemy się je wybrać. Dlatego też ważne jest, aby zdjęcia te mogły w skuteczny sposób przyciągnąć klienta, a jednocześnie pokazać mu dany produkt, posiłek z jak najlepszej strony, podkreślając jego walory.

Zdjęcie przyciąga…

Wyobraź sobie, że podczas zimy, przed świętami Bożego Narodzenia, przechadzasz się ze swoją drugą połówką ulicami miasta. W czasie tego spaceru, kiedy powoli zaczynacie odczuwać, że pogoda nie zachęca do dalszego wędrowania, a do domu jeszcze daleko, dobrym pomysłem wydaje się ciepła kawa w kawiarni. Para przechodzi obok pierwszej kawiarni, gdzie na drzwiach naklejono kartkę z napisem „Pyszna kawa na rozgrzanie”, spogląda na nią, po czym zauważa, że naprzeciwko, po drugiej stronie ulicy, w oknie pewnej kawiarni powieszono zdjęcie, na którym widnieje duży kubek z unoszącą się nad nim parą, a obok niego leżą kruche ciasteczka z kawałkami czekolady w kształcie małych choinek. Co ostatecznie wybrała para? Można się domyślić, że zdęcie w skuteczny sposób zadziałało na wyobraźnię, sprawiło, że od razu dało się wyczuć zapach kawy i domowy, świąteczny klimat, co ostatecznie zachęciło do odwiedzenia kawiarni ze zdjęciem w oknie. Jest to bardzo banalny przykład, jednak dobrze pokazujący, jak duże znaczenie może mieć zwizualizowanie klientowi tego, co może zjeść.

Jakie zdjęcia kulinarne, produktów spożywczych można wykonać?

Fotografia makro – tutaj nie skupiamy się na aranżacji, stylizacji i dodatkowych produktach oprócz głównego, ale na właściwym produkcie i jego teksturze, kolorze – powodując atmosferę tajemniczości, zachęty i niedopowiedzenia.

Minimalizm – ciekawe ułożenie produktów, nie przesadzając z ozdobnikami, często będą to zdjęcia typu packhshot, czyli eksponowanie produktu na białym tle.

Składniki dania jako aranżacja – często wykorzystywane przy zdęciu dań i potraw, gdzie mając zdjęcie całej potrawy, jako aranżację wykorzystujemy produkty, przyprawy użyte do przygotowania właśnie tego dania.

Aranżacja z pasującymi elementami – główny produkt przedstawia się w akompaniamencie takich produktów, które będą dobrze do niego pasować, wzmacniać go, podkreślać lub odwrotnie – zmiękczać i rozmywać, aby stworzyć jeden spójny obraz. Najlepiej wyobrazić sobie tutaj szklankę mleka, która znajduje się w otoczeniu małych ciasteczek i okruszków, ułożonych na drewnianej desce.

Czy po przeczytaniu tego tekstu i obejrzeniu zdjęć, nabrałeś ochoty na coś do zjedzenia? A może właśnie na te ciasteczka? 😊 Jeśli uważasz tak samo jak my, że zdjęcia potraw, dań, produktów spożywczych odgrywają niesamowicie ważną rolę w dzisiejszych czasach i pomagają w pozyskiwaniu klienta, a jedocześnie potrzebujesz takich właśnie zdjęć dla twoich produktów spożywczych, przepisów, gotowych dań, pysznych napojów – pogadajmy! Zaproponujemy Ci najlepsze rozwiązania dla Twojego produktu, wybierzemy najkorzystniejszą strategię i sprawimy, że nikt obok Twojego zdjęcia nie przejdzie obojętnie!