Lewitujące słuchawki

Jak ożywić produkt na zdjęciu?


Data dodania:

Autor:

W fotografii produktowej fotograf często musi przyjmować wyzwania dotyczące ożywienia danego produktu na zdjęciu. Ma sprawić, aby rzecz, która w rzeczywistości jest zupełnie statyczna, zwyczajna, niezwracająca na siebie uwagi stała się taką, która w oczach potencjalnego klienta będzie wręcz
żywa.

Co to oznacza?

Przede wszystkim to, że poprzez pewne zabiegi i dodatki otaczające produkt, zyska on pewne walory estetyczne, wygląd, które pozwolą czuć wyjątkowość tej rzeczy, często pobudzą zmysły, zachęcą do spróbowania. W tym przypadku należy raczej skoncentrować uwagę na zdjęciach z aranżacją, gdyż zdjęcia typu packshot przedstawiają tylko produkt, bez żadnych dodatków i wymyślnego tła, więc tutaj ożywianie raczej nie może mieć miejsca. Nie jest to łatwe zadanie, gdyż tworzenie dobrego zdjęcia zaczyna się jeszcze przed stworzeniem aranżacji i wykonaniem serii zdjęć.

Ja wykonać takie zdjęcia?

Początek tej drogi odbywa się najpierw w głowie fotografa, który znając swój produkt, musi wyobrazić sobie w jakiej kompozycji, z jakimi dodatkami, w jakim klimacie produkt ten w najbardziej efektywny sposób odsłoni swoje walory i zachęci. Pomocne do tej wizualizacji mogą okazać się szkice, próbne kompozycje i zdjęcia, ale też patrząc szczegółowiej – poszukiwania pewnych połączeń głównego produktu z innymi, kierowanie się kolorystyką, rozmiarem, strukturą danego przedmiotu. Fotografia może opowiadać pewną historię związaną z produktem, do tego są potrzebne wspomniane już różne dodatki, które mają w tym pomóc. Na przykład w przypadku zdjęcia talerza zupy dyniowej, można skupić się na dodatkach związanych z produktami, które tą zupę stworzyły, czyli dynia, marchew, pieprz, sól i inne przyprawy.

Należy pamiętać jednak i być bardzo ostrożnym, aby nasze dodatki nigdy nie „przytłoczyły” zbyt bardzo głównego produktu lub produktów, żeby ich rozmiar i ilość była właściwa i nieprzesadzona.

Niebagatelne znaczenie ma też tutaj światło i ostrość produktów. Sztuczki ze światłem nadadzą konkretnej historii pewną głębię, wprowadzą nastrój, stworzą pasujący do produktu klimat. Na zdjęciu nic nie może być kwestią przypadku, wszystko musi tworzyć ze sobą spójny i przyjemny dla
oka obraz. Aby zobrazować wszystkie zawarte tutaj kwestie, najlepiej posłużyć się przykładami zdjęć, które wykonaliśmy właśnie kierując się powyższymi wskazówkami.

Wino w klimatycznym otoczeniu

Patrząc na to zdjęcie, od razu możemy poczuć klimat, jaki nadawca chce nam przekazać i jednocześnie zachęcić do kupna. Butelka z winem będąca na pierwszym planie jest zatopiona w wieczornym, tajemniczym klimacie. Kolorystyka jest tutaj ciemna i pasująca do eleganckiego, czerwonego wina. Widzimy też w oddali delikatną, zapaloną świeczkę oraz dwa kieliszki, które
ocieplają całe zdjęcie.

Aromat zapachowy

Tutaj z kolei mamy do czynienia nie z produktem przeznaczonym do jedzenia, lecz olejkiem zapachowym. Mała buteleczka została przedstawiona w aranżacji produktów spożywczych, które mają na celu pobudzenie zmysłu węchu. Patrząc na duży, soczysty plaster pomarańczy, na którym
leży buteleczka oraz otaczające go przyprawy takie jak goździki, czy anyż, możemy wyobrazić sobie zapach tego olejku. Warto też zaznaczyć, że dodatki nie przytłaczają tutaj głównego produktu, są lekkie i subtelne, a tło rozjaśnia całą kompozycję, nadając jej ciekawą świeżość.

Perfumy w buteleczce

W przypadku tego zdjęcia, łatwo zauważyć, jak niewiele trzeba, aby produkt wyglądał niesamowicie zachęcająco. Fiolka z perfumami została w bardzo delikatny sposób przedstawiona na jasnym tle, widzimy w oddali rozmyte gałązki kwiatów, a obok biały elegancki wazon, którego struktura, czyli
paski, układają się w taki sam sposób jak paski na szkle fiolki z perfumami. Wszystko ze sobą współgra kolorystycznie, budzi zmysł estetyczny, poczucie elegancji. Białe podłoże odbija w sobie dyskretnie położone na nim produkty. Całość jednak wyraźnie wysuwa na pierwszy plan główny produkt, jakim są perfumy.

Podsumowanie

Do każdego zdjęcia, które wykonujemy, mamy indywidualne podejście. Zawsze dużo wcześniej tworzymy w naszych głowach koncepcje, które mają sprawić, że Twój produkt będzie ukazany w jak najlepszy sposób, dobieramy dodatki, które najbardziej skutecznie go podkreślą, a sama aranżacja będzie niepowtarzalna i wyjątkowa. Jeśli masz ochotę, aby i Twoje produkty zostały przez nas ożywione, skontaktuj się z nami! Służymy zawsze wiedzą, pomysłami i doświadczeniem, ale również chętnie wysłuchamy Twoich oczekiwań i koncepcji 😁